ARCHA Český Těšín, chráněné bydlení

 

Místo poskytování služby

Dukelská 2096/5a, budova DVC
Český Těšín

Doba poskytování služby

Ubytování je poskytováno celoročně nepřetržitě.

Podpora sociálního pracovníka je poskytována v pracovní dny od 7:00 – 15:00 hod. 

Podpora pracovníka v sociálních službách je poskytována dle potřeb uživatele,
a to v pracovní dny od 8:00- 20:00 hod.

V pracovní dny od 20:00 – 7:00 hod.,  o víkendech
a státních svátcích pouze formou pohotovostního mobilu pouze v nezbytně nutných případech.

Kapacita služby

12 uživatelů

Cena

Úkony péče:

  • 100 Kč za hodinu, podle skutečně spotřebovaného času

Ubytování:

  • 150 Kč/den - dvoulůžkový pokoj

Kontakt

Koordinátor střediska:
Bc. Jana Kaletová
mob.: 734 891 828
archa.ct.koor@slezskadiakonie.cz

Sociální pracovník:
Bc. Martina Chovancová, DiS.

mob.: 731 514 698
archa.ct@slezskadiakonie.cz

Pracovníci v sociálních službách:
mob.: 733 142 417
archa.ct.pss@slezskadiakonie.cz


Informace o zpracování osobních údajů k jednání se zájemcem o službu

Informace o zpracování osobních údajů k uzavření smlouvy o poskytování služby

 

Poslání služby

Posláním chráněného bydlení ARCHA Český Těšín je poskytnout lidem s lehkým až středně těžkým mentálním či kombinovaným postižením bydlení a individuální podporu v takové míře, aby co nejvíce využívali vlastních schopností a dovedností. Podpora směřuje k co největšímu osamostatnění uživatele v chráněném bydlení nebo k přechodu do samostatného či podporovaného bydlení.

 

Cíl chráněného bydlení

1. Samostatnost v sebeobsluze – uživatelé v maximální míře zvládající každodenní péči o svou osobu a domácnost. Uživatelé podle svých schopností vedou svou domácnost (příprava stravy, nákupy, úklid, praní prádla, obsluha elektrospotřebičů, hospodaření s finančními prostředky) a podílejí se na vedení společné domácnosti chráněného bydlení (úklidy, zvelebování společných prostor).

2. Udržování a rozvoj sociálních vztahů – uživatelé navazují a udržují mezilidské kontakty a základní sociální vazby. Uživatelé udržují a rozvíjejí rodinné, navazují přátelské i jiné sociální kontakty podle svých přání a potřeb.

3. Využívání běžně dostupných služeb – uživatelé využívají veřejně dostupné služby. Uživatelé získávají kontakty a využívají nabídek veřejně dostupných služeb, jako jsou knihovna, kino, kulturní, církevní instituce a volnočasové organizace či jiné sociální služby a sdružení podporující samostatný život. Uživatelé si dokážou vyřizovat své osobní záležitosti, umí si říci o radu či podporu.

4. Uplatňování práv a povinností uživatele – uživatelé znají svá práva a povinnosti. Uživatelé uplatňují svá práva a povinnosti a zároveň respektují práva ostatních.

 

Okruh oprávněných osob

Služba je určena dospělým lidem s lehkým nebo středně těžkým mentálním či kombinovaným postižením, kteří nevyžadují celodenní podporu či dohled, ale potřebují podporu pracovníka pouze v některých oblastech (např. v oblasti hospodaření s financemi, vedení domácnosti, udržování sociálních kontaktů, využívání volného času či vyřizování osobních záležitostí). Vstup do služby je omezen věkem od 18-ti do 64 let.

 

Okruh osob, kterým není služba určena

  • osoby s  vysokou mírou závislosti na pomoci druhé osoby, s potřebou 24 hodinové intenzivní podpory;

  • osoby s duševním onemocněním s takovými projevy a průběhem onemocnění, které znemožňuje kolektivní soužití a sdílené bydlení,

  • osoby se smyslovým postižením, které vyžadují vysokou míru závislosti na podpoře druhé osoby.  

 

Činnosti chráněného bydlení

  • Pomoc při zajištění stravy
  •  Poskytnutí ubytování
  • Pomoc při zajištění chodu domácnosti
  • Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
  • Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
  • Sociálně terapeutické činnosti
  • Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů, při obstarávání osobních záležitostí
  • Pomoc při osobní hygieně a poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
  • Základní sociální poradenství

 

Zásady poskytované služby

  • INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP – pomoc či podpora je poskytována dle individuálních potřeb a přání uživatele a také podle možností a schopností uživatele s cílem začlenit  se do společenského prostředí, případně se osamostatnit.
  • PARTNERSTVÍ – vztah mezi pracovníkem a uživatelem je založen na vzájemné spolupráci, ve službě je kladen důraz na oboustranný a rovnocenný vztah. Pracovníci respektují vlastní vůli a názory uživatelů.
  • TÝMOVÁ SPOLUPRÁCE – vzájemná spolupráce při využívání různých typů sociálních služeb, spolupráce s rodinou, opatrovníky a dalšími institucemi.

 

Podporují nás

MPSV

MSK

Město Český Těšín

Sponzoři v roce 2018

Geofinal s. r. o.
 

Sponzor Sponzor Sponzor Sponzor
 

Mapa