

POHODA Karviná, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež
Poslání služby
Posláním nízkoprahového zařízení POHODA Karviná je usilovat o pozitivní změnu v životním způsobu dětí a mládeže, které se ocitají nebo mohou ocitnout v nepříznivé životní situaci. Poskytováním prostoru, informací, odborné pomoci, preventivních programů a podpory se snažíme předcházet jejich sociálnímu vyloučení.


Cíle služby
Cílem nízkoprahového zařízení pro děti a mládež, POHODA Karviná je:
- vytváření bezpečného, přátelského a motivujícího prostředí pro smysluplné trávení jejich volného času
- podpora klienta k postupnému zvládání obtížné situace jako jsou problémy v rodině (rozchod, rozvod, časté stěhování), ve škole (násilí, šikana, záškoláctví, vzdělávání) a mezi kamarády (vztahy, láska), hájení svých práv a vytváření podmínek pro řešení jejich nepříznivé životní situace
- zvládat a minimalizovat problémy klientů ve škole
- rozvíjet nadání a schopnosti klientů
- realizovat preventivní programy a tím snižovat riziko výskytu sociálně patologických jevů u klientů
Cílová skupina
Nízkoprahové zařízení POHODA je tu pro děti a mládež ve věku 6 - 13 let, které se právě nacházejí ve městě Karviná a které dále:
- jsou ohroženy společensky nežádoucími jevy
- žijí v sociálně vyloučených komunitách
- které mají problémy ve škole
- které jsou oběťmi domácího násilí
- které mají problémy v chování a dávají přednost pasivnímu trávení volného času na ulici
- které jsou ve vyšší míře ze sociálně a ekonomicky znevýhodněných rodin
Všechny tyto skupiny mohou
- zažít (nebo mohou v budoucnu zažívat) obtížné životní události (rozpad rodiny, nové partnerské vztahy rodičů, časté stěhování, problémy se vztahy, ve škole), konfliktní společenské situace (násilí a konflikty ve vrstevnických skupinách) a negativní zkušenosti (návykové látky, šikana v partě, ve škole, předčasné sexuální zkušenosti) nebo omezující životní podmínky (zanedbávání a týrání, obtížný přístup ke vzdělání)
Zásady
Nízkoprahovost
Nízkoprahové zařízení POHODA realizuje služby tak, aby byla umožněna jejich maximální dostupnost, tzn. ve snaze odstranit časové, prostorové, psychologické a finanční bariéry, které by bránily vstupu cílové skupiny do prostor zařízení či využití poskytovaných služeb. Pro užívání služby není nutná žádná forma registrace stejně jako pravidelná docházka.
Možnost zůstat v anonymitě, mlčenlivost
Klienti mají možnost využívat služeb anonymně, tedy bez uvedení jména a jiných osobních údajů.
Bezplatnost, rovnost
Zařízení poskytuje své služby bezplatně. Nízkoprahové zařízení POHODA poskytuje služby dětem a mládeži bez rozdílu pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického či jiného smýšlení, národního nebo sociálního původu, sexuální orientace, příslušnosti k národnostní nebo etnické menšině, majetku, rodu nebo jiného postavení.
Dobrovolnost
Nikdo není nucen nedobrovolně využívat služby zařízení. Klienti je využívají na základě svého vlastního rozhodnutí a v souladu se svými zájmy a potřebami. Nemusí se zapojovat do připravených činností, mohou se ale na činnostech nízkoprahového zařízení podílet a ovlivňovat je. Pracovníci nízkoprahového zařízení pro děti a mládež, POHODA Karviná respektují vlastní klientovo rozhodnutí ohledně řešení své nepříznivé situace.
Mlčenlivost
Pracovníci zařízení jsou vázáni mlčenlivostí o skutečnostech, které se dozví o klientech při výkonu své pracovní činnosti. Mlčenlivost stvrzují podpisem na „Prohlášení o mlčenlivosti“. O této povinnosti pracovníků jsou informování už zájemci o službu.
Nabídka služeb
• Poskytnutí prostoru
• Volnočasové hry: Fotbálek, pinec, kulečník, PC, deskové a stolní hry a další, co Pohoda nabízí
• Turnaje, soutěže a další akce dle nabídky Pohody
• Klub mňam mňam
• Klub, co se ti hodí do života
• Klub dovedných rukou
• Nácvik (uvázaní tkaničky, poznávání hodin, barev,….)
• Diskuze a besedy
• Čtenářský klub
• Nácvik jak vyjít s penězi při nakupování
• Příprava do školy
• Informace o jiných službách a akcích ve městě Karviná
• Setkávání se seniory
• Rozhovor, jak o sebe pečovat při hygieně
• Poskytnutí rady a rozhovor (škola, rodina, kamarádské vztahy)
• Nácvik rozhovorů jak říci jinému člověku, co potřebuji
• Rady, jak vyřídit průkazku do knihovny, odis kartu a další rady
• Rada, jak vyřídit reklamaci v obchodě a jiné
• Rozhovor, setkání a další pomoc s problémy ve škole v rodině
POHODA Karviná, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež

Podporují nás

.jpg)




