SÁRA Frýdek-Místek, sociální rehabilitace
Místo poskytování služby |
Ambulantní forma služby na středisku Sára Frýdek-Místek, Bruzovská 328, Frýdek-Místek 73801. Terénní forma služby dle dohody v místě bydliště klienta. |
Provozní doba |
Provozní doba ambulantní: Úterý 7:30 – 12:00 Provozní doba terénní: Dle dohody |
Kapacita služby |
8 klientů |
Kontakt |
Mgr. Michaela Lišková, DiS. Sociální pracovník SÁRA Frýdek-Místek Mob: 731 199 065, sara.fm.sp2@slezskadiakonie.cz Mgr. Jana Doricová Vedoucí střediska SÁRA Frýdek-Místek Mob: 731 149 539, sara.fm@slezskadiakonie.cz |
Informace o zpracování osobních údajů k uzavření smlouvy o poskytování služby
Informace o zpracování osobních údajů k jednání se zájemcem o službu
Poslání služby
Sociální služba SÁRA Frýdek-Místek, sociální rehabilitace Slezské diakonie je určena osobám, které se ocitly v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení nebo jsou ohroženy ztrátou bydlení. Sociální rehabilitace rozvíjí schopnosti a dovednosti klientů, posiluje návyky a umožňuje nácvik výkonu běžných, pro samostatný život nezbytných činností vedoucích k sociálnímu začlenění.
Cíle služby
Cílem poskytované služby je klient, který získá dovednosti a návyky, které mu umožňují vést v rámci svých možností běžný samostatný život.
Dílčí cíle:
- klient, který dle svých možností zvládá péči o vlastní osobu
- klient, který získal a rozvíjí dovednosti a schopnosti vedoucí k sociálnímu začlenění (vyřizuje samostatně záležitosti na úřadě, orientuje se v různých společenských situacích, umí pracovat s počítačem, internetem, využívá návazné služby)
- klient, který uplatnil získané poznatky a dovednosti a řeší svou nepříznivou sociální situaci (např. v oblasti bydlení, zaměstnání, financí)
Co poskytujeme
Nácvik dovedností pro zvládání péče o vlastní osobu, soběstačnosti a dalších činností vedoucích k sociálnímu začlenění
- Nácvik péče o vlastní osobu (hygiena, oblékání, péče o vlasy, nehty).
- Nácvik péče o domácnost (vaření, úklid, nakupování, obsluha spotřebičů, drobné opravy oděvů, žehlení, nácvik vedení domácího rozpočtu).
- Nácvik dovedností potřebných k úředním výkonům - nácvik podpisu, nácvik dovedností pro vyplňování dokumentů, nácvik jednání na úřadech, nácvik vyřizování korespondence včetně elektronické)
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- Doprovázení klienta do veřejných institucí a dopomoc při jednání (úřad, lékař, zaměstnání, zájmové aktivity, škola).
- Nácvik chování v různých společenských situací (příprava na pracovní pohovor, nácvik telefonního hovoru, nácvik řešení konfliktů, nácvik řešení běžných situací - reklamace, žádost o pomoc).
- Nácvik verbální a písemné komunikace (komunikace telefonická, elektronická).
Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- Základy práce s počítačem (založení emailu, sestavení životopisu, vyhledávání bydlení a práce přes počítač).
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- Informační servis (vyřizování osobních dokladů, informace o sociálních dávkách a pomoc s jejích vyřízením, žádosti o podporu z nadací)
- Zprostředkování služeb (informace o vhodných pracovních místech, rekvalifikacích, podpora při jednání se zaměstnavatelem, informace o návazných službách)
Okruh osob, kterým je služba určena
Dospělé osoby (muži, ženy), které se z důvodu své nepříznivé sociální situace ocitly bez přístřeší, nebo jsou ohroženy ztrátou bydlení a pro nedostatek informací nebo osobních schopností nedokáží nebo nemohou tuto situaci sami řešit a začlenit se do společnosti.
Služba není určena pro:
- osoby se závažným duševním onemocněním nebo se středně těžkým a těžkým mentálním postižením.
- osoby, které z důvodu zdravotního omezení potřebují pomoc druhé osoby při zvládání úkonů spojených s péčí o vlastní osobu např. pomoc při hygieně, stravování.
Zásady služby
Individuální přístup - služba vychází z individuálně určených potřeb klienta a vytváří takové podmínky, aby mohl uplatnit svou vůli podle svého lidského potenciálu.
Podpora samostatnosti – klient je podporován v dosažení větší míry soběstačnosti v běžném životě.
Zachování rovného přístupu – každý klient je brán jako jedinečná bytost, má stejná práva a povinnosti.
Zachování respektu – pracovník respektuje názor klienta, ale upozorní klienta na možné důsledky jeho rozhodnutí.
Sponzoři
Tato sociální služba je financována: Moravskoslezský kraj, Ministerstvo práce a sociálních věcí a Město Frýdek-Místek.
Tato služba je zapojena do: Podpora služeb sociální prevence 3
Kdo nás podporuje
![]() |
![]() |
![]() |