BETHEL Třinec, sociální rehabilitace
Místo poskytování služby |
BETHEL Třinec, sociální rehabilitace, Frýdecká 191, Třinec |
Doba poskytování služby |
pondělí - pátek (pouze pracovní dny): 8:30 – 11:30 |
Kapacita |
Okamžitá kapacita 8 osob - nácvik individuálních aktivit (max. 3 klienti) - nácvik skupinových aktivit (max. 5 klientů) |
Cena |
Služba je poskytována bezplatně |
Kontakt |
Vedoucí střediska: Bc. Marek Stebel tel: 558 339 356; mob.: 737 206 445 e-mail: bethel.tc@slezskadiakonie.cz
Koordinátor střediska / sociální pracovník: Bc. Richard Rajca tel: 558 334 861; mob.: 734 769 702 e-mail: sp.betheltc.ad@slezskadiakonie.cz
Sociální pracovník: Karel Motyčka, DiS. tel: 558 990 421; mob.: 731 519 976 |
Informace o zpracování osobních údajů k jednání se zájemcem o službu
Informace o zpracování osobních údajů k uzavření smlouvy o poskytování služby
Poslání služby
Sociální služba sociální rehabilitace poskytuje osobám v krizové životní situaci spojené se ztrátou bydlení individuální podporu při nácviku dovedností a návyků potřebných pro běžný život, které jim umožní osamostatnit se a najít uplatnění v osobním a pracovním životě.
Nabízené činnosti
Základní aktivity služby:
nácvik dovedností pro zvládání péče o vlastní osobu, soběstačnosti a dalších činností vedoucích k sociálnímu začlenění
- nácvik obsluhy a používání běžných elektrospotřebičů používaných v domácnosti
- nácvik úklidových prací v domácnosti
- nácvik dovedností potřebných k úředním úkonům (sestavení strukturovaného životopisu, vyplňování formulářů, složenek apod.)
- nácvik orientace v prostoru a dopravě
- nácvik hospodaření s penězi
zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- doprovázení na úřady, k lékařům apod.
- nácvik chování v různých společenských situacích (Etiketa)
- nácvik komunikačních dovedností (telefonování, psaní sms apod.)
výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- nácvik pracovních úkonů v dílně
- nácvik práce na PC (MS Word, MS Excel, internet, práce s informacemi, založení a práce s e-mailem)
- nácvik vaření
pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- zprostředkování a předávání informací
- pomoc při vyhledávání dalších služeb
Fakultativní činnosti služby:
doprava klientů
Cíle služby
Cílem poskytované služby je klient, který je vybaven takovými dovednostmi a návyky, které mu umožňují vést v rámci svých možností samostatný a soběstačný osobní a pracovní život.
Dílčí cíle:
-
klient, který dle svých možností zvládá péči o vlastní osobu
- klient, který získal a rozvíjí dovednosti a schopnosti vedoucí ke smysluplnému využívání času nebo lepšímu začlenění na trhu práce
- klient, který uplatnil získané poznatky k řešení své nepříznivé sociální situace
Okruh osob, kterým je služby určena
Klientem služby může být:
- muž nebo žena starší 18 let, bez přístřeší, usilující o řešení vlastní situace a o uplatnění ve společnosti
- muž nebo žena starší 18 let, s vlastním bydlením, využívající během posledního roku některou ze sociálních služeb pro osoby bez přístřeší a usilující o zachování získaných návyků
Klientem služby nemůže být:
- osoba, která není schopna pohybu bez cizí pomoci nebo potřebuje bezbariérové prostředí
- osoba, která nedodržuje pravidla služby, ohrožuje zdraví nebo život svůj nebo jiných osob
Zásady poskytování služby
- individuální přístup
- důstojnost
- svobodná volba
- srozumitelnost
- ocenění
- pomoc bližním
Kdo nás podporuje
![]() |
![]() |