Personální workshopy
Konference Efektivní personální práce v sociální sféře má své pokračování
Konference svým úspěchem otevřela další příležitost pro rozvoj personální práce v sociálních službách. Slezská diakonie a Magistrát města Ostravy opět spojili své síly a nabízejí účastníkům konference, ale i dalším manažerům a personalistům v sociálních službách diskusi, inspiraci, sdílení dobré praxe prostřednictvím personálních workshopů.
První z nich otvírá Magistrát města Ostravy 7. listopadu 2025 na téma Motivace zaměstnanců a jejich udržení v sociálních službách.
Témata workshopu vyplynuly ze žádosti účastníků konference z jejich zpětných vazeb, kde deklarovali zájem pokračovat ve sdílení personálních zkušeností, dobré praxe a návazného pokračování konference. Workshopy budou plánované na dvě hodiny v dopoledních hodinách.
- Workshopy jsou plánovány dle níže uvedeného harmonogramu.
- Pozvánky budou zasílány účastníkům konference.
- Nicméně je možné se na workshop přihlásit prostřednictvím sociálních sítí, kde bude v dostatečném předstihu pozvánka zveřejněna.
téma | organizátor | termín | místo |
---|---|---|---|
Motivace zaměstnanců a jejich udržení v sociálních službách |
Magistrát města Ostravy |
21. listopad 2025 |
Magistrát města Ostravy |
Personální průzkumy a jak na ně? |
Slezská diakonie | leden 2026 | Diakonické a vzdělávací centrum Český Těšín |
Práce se zaměstnanci bez zájmu o hodnoty organizace |
Magistrát města Ostravy |
duben 2026 | Magistrát města Ostravy |
Age management, mezigenerační soužití | Slezská diakonie | červen 2026 | Diakonické a vzdělávací centrum Český Těšín |
Hodnocení zaměstnanců v sociální oblasti |
Magistrát města Ostravy | říjen 2026 | Magistrát města Ostravy |
Marketing v sociálních službách |
Slezská diakonie | leden 2027 | Diakonické a vzdělávací centrum Český Těšín |
Kontaktní osoby a garanti workshopů
Mgr. Alena Aly
vedoucí oddělení sociální práce a metodiky, odboru sociálních věcí a zdravotnictví, Magistrát města Ostravy
Vystudovala jsem sociální práci (Mgr.) v ČR a ve Velké Británii. V průběhu mé kariéry jsem působila v různých oblastech – od přímé sociální práce s klienty, komunitního plánování sociálních služeb, metodických, kontrolních a koncepčních činností v oblasti sociální ochrany až po zapojení do mezinárodního projektu zaměřeného na budování sousedských komunit. Od roku 2023 vedu oddělení sociální práce a metodiky Magistrátu města Ostravy. Ve své roli vedoucí oddělení se věnuji také personálním činnostem – od náboru a adaptace nových zaměstnanců, přes nastavování cílů a hodnocení práce týmu, až po podporu profesního růstu a péči o pracovní klima. Jedním z mých dlouhodobých profesních cílů je posílení prestiže sociální práce.
Na půdě Magistrátu města Ostravy pro vás připravujeme workshopy na témata
Motivace zaměstnanců a udržení pracovníků: Jak motivovat zaměstnance v náročném prostředí sociálních služeb a předcházet vyhoření? Workshop nabídne praktické tipy, jak budovat loajalitu a stabilitu týmu.
Práce se zaměstnanci bez zájmu o hodnoty organizace: Co dělat, když zaměstnanci neztotožňují svou práci s posláním organizace? Ukážeme si, jak rozpoznat příčiny a hledat cesty k jejich zapojení nebo k férovému řešení.
Hodnocení zaměstnanců v sociální oblasti: Jak nastavit hodnocení pracovníků tak, aby bylo spravedlivé, motivující a užitečné i pro vedení? Workshop přinese konkrétní postupy a nástroje využitelné v každodenní praxi.

Mgr. Lenka Waszutová, MBA
vedoucí Sekce řízení lidských zdrojů, Slezská diakonie
Již více než 20 let se věnuji práci s lidmi. Pracuji ve Slezské diakonii v pozici vedoucí Sekce řízení lidských zdrojů, do mé kompetence patří vedení personálního a mzdového oddělení, oddělení public relations, oddělení IT, zahraničního oddělení, sekretariátu ředitele a jsem současně tiskovou mluvčí této organizace. Mimo to jsem v personální oblasti nápomocná i dalším organizacím v sociálních službách nebo školství. Věnuji se také oblasti kariérového poradenství. Jsem přesvědčena o tom, že každý může být úspěšný, pokud je na správném místě. Personální konference ukázala, že témata personální práce jsou pro manažery a zejména personalisty v sociálních službách živá. Některá více a jsem moc ráda, že Vám je můžeme nabídnout společně s kolegy z Magistrátu města Ostravy.
Na půdě Slezské diakonie budeme živě diskutovat nad třemi tématy. V lednu 2026 to bude téma personální průzkumy, jako jednoho z východisek pro personální plánování a podpory značky zaměstnavatele a následně nastavování personálních opatření. Druhý workshop se bude zabývat age managementem, jako předpokladem dlouhodobé personální udržitelnosti sociálních služeb. A třetí, který plánujeme na leden 2027, nás zavede do marketingu v sociálních službách, budeme hovořit o nástrojích, které nám umožňují prezentovat sociální služby, naše organizace, poslání a vše, co chceme lidem z vnějšku říci. Těším se se svými kolegy na Vás!

Ohlédnutí za konferencí
Hlavní myšlenky konference:
“Rozpoznat budoucnost, která nastala.” P.F. Drucker
- Důraz na kvalifikované a motivované pracovníky v sociálních službách.
- Potřeba silné organizační kultury a kvalitní personální práce.
- Výzvy spojené s nástupem mladých pracovníků a odchodem zkušených zaměstnanců do důchodu.
- Akutní nedostatek pracovníků ve zdravotnictví a sociálních službách.

Témata konference a řečníci:
Vztah a role personalisty a vedoucího zaměstnance vs. ředitele
Mgr. Zuzana Filipková, Ph.D. - ředitelka Slezské diakonie
Sociální práce ve veřejné správě - prestižní povolání aneb výzva současné doby nejen pro personalisty
Mgr. Zdeněk Živčák, MPA, Vedoucí odboru, Magistrát města Ostravy
Hodnoty organizací ve vztahu ke kvalitě sociální práce/sociální služby x požadavky na zaměstnance
Ing. et Mgr. Romana Bélová náměstek ředitele, vedoucí sekce pro sociální práci a projektové řízení
Klíčové kompetence lidí na trhu práce a podpora personální práce v sociálních službách ve spolupráci s MSP zaměstnanosti
Mgr. Martin Navrátil, Ph.D. - ředitel Moravskoslezského paktu zaměstnanosti
Personální situace v sociálních službách na příkladu pobytových sociálních služeb
Mgr. Jan Seidler, ředitel Domova Korýtko, p. o., Ing. Viera Konderlová, personalistka Domova Korýtko, p. o.
Práce na radnici – výběrová řízení, zaškolování a motivace nových zaměstnanců nejen v sociální oblasti včetně sdílení praktických zkušeností
Mgr. Renáta Kočířová, vedoucí personálního oddělení, Magistrát města Ostravy
Sdílení praxe – Mgr. et Ing. Lenka Pivoňková, koordinátorka zahraničního dobrovolnictví Slezské diakonie
Sdílení praxe – Bc. Jiří Sobota, DiS., sociální pracovník v oblasti bydlení Magistrátu města Ostrava
Digitalizace HR
Mgr. Lenka Waszutová, MBA, vedoucí Sekce řízení lidských zdrojů Slezské diakonie, Bc. et Bc. Halina Mihulková, hlavní personalistka Slezské diakonie
Workshopy
Prestiž sociální práce – Mgr. Alena Aly, vedoucí oddělení sociální práce a metodiky Magistrátu města Ostravy, Mgr. Petra Dvořáková, metodik v oblasti sociální ochrany Magistrátu města Ostravy
Mezigenerační soužití – vztahy, spolupráce generací, péče o různé generace – Mgr. Martina Pavelková, metodik v oblasti sociálních služeb Magistrátu města Ostravy, Ing. Viera Konderlová, personalistka Domova Korýtko, p. o.
Jak budovat značku zaměstnavatele v sociálních službách – Mgr. Lenka Waszutová, MBA, vedoucí Sekce řízení lidských zdrojů Slezské diakonie, Mgr. Renáta Větrovcová, vedoucí Oddělení PR a propagace Slezské diakonie
116 přihlášených účastníků konference
111 účastníků konference
Shrnutí hlavních odpovědí ze zpětných vazeb:
Naprostá většina účastníků hodnotila jako výbornou. Velmi pozitivní výsledek!
Jednoznačně výborné hodnocení, bez výhrad.
Převládající odpověď: Ano, nebo dokonce „Určitě ano a velmi děkuji za tuto možnost být součástí.“
Pestrost témat, příjemná atmosféra, organizace
Dodržování času a kvalita přednášek
Možnost zapojení účastníků ve workshopech
Pozitivní energie a profesionální úroveň
Citace: „VŠE BYLO SKVĚLÉ, PŘÍJEMNÁ ATMOSFÉRA OKOŘENĚNÁ I HUMOREM, VYSOKÁ PROFESIONÁLNÍ ÚROVEŇ“
Nejčastěji doporučovaná témata pro příští akci:
- Marketing v sociálních službách
- Personální audit a uplatnění personalisty
- Motivace zaměstnanců a udržení pracovníků
- Age management, mezigenerační soužití
- Hodnocení zaměstnanců v sociální oblasti
- Práce se zaměstnanci bez zájmu o hodnoty organizace
Konference naplnila očekávání účastníků a byla vnímána jako velmi přínosná. Organizace a obsah přednášek byly hodnoceny na vysoké úrovni, a účastníci ocenili možnost sdílení praxe i diskuse s odborníky. Doporučení ze zpětné vazby poskytují kvalitní podklad pro přípravu dalších setkání, kdy se organizátoři dohodli na workshopech s tématy ze zpětných vazeb.