Personální workshopy

Konference Efektivní personální práce v sociální sféře má své pokračování 

Konference svým úspěchem otevřela další příležitost pro rozvoj personální práce v sociálních službách. Slezská diakonie a Magistrát města Ostravy opět spojili své síly a nabízejí účastníkům konference, ale i dalším manažerům a personalistům v sociálních službách diskusi, inspiraci, sdílení dobré praxe prostřednictvím personálních workshopů.

První z nich otvírá Magistrát města Ostravy 7. listopadu 2025 na téma Motivace zaměstnanců a jejich udržení v sociálních službách. 

Témata workshopu vyplynuly ze žádosti účastníků konference z jejich zpětných vazeb, kde deklarovali zájem pokračovat ve sdílení personálních zkušeností, dobré praxe a návazného pokračování konference. Workshopy budou plánované na dvě hodiny v dopoledních hodinách.

přehled workshopů
téma organizátor termín místo

Motivace zaměstnanců a jejich udržení v sociálních službách

Magistrát města Ostravy
 
7. listopad 2025
 
Magistrát města Ostravy

Personální průzkumy a jak na ně?

Slezská diakonie leden 2026 Diakonické a vzdělávací centrum Český Těšín

Práce se zaměstnanci bez zájmu o hodnoty organizace

Magistrát města Ostravy

duben 2026 Magistrát města Ostravy
Age management, mezigenerační soužití Slezská diakonie červen 2026 Diakonické a vzdělávací centrum Český Těšín

Hodnocení zaměstnanců v sociální oblasti

Magistrát města Ostravy říjen 2026 Magistrát města Ostravy

Marketing v sociálních službách

Slezská diakonie leden 2027 Diakonické a vzdělávací centrum Český Těšín

Kontaktní osoby a garanti workshopů 

Mgr. Alena Aly

vedoucí oddělení sociální práce a metodiky, odboru sociálních věcí a zdravotnictví, Magistrát města Ostravy

 

img

Mgr. Lenka Waszutová, MBA

 vedoucí sekce řízení lidských zdrojů, Slezská diakonie

img


Ohlédnutí za konferencí

Hlavní myšlenky konference:

“Rozpoznat budoucnost, která nastala.” P.F. Drucker

 

  • Důraz na kvalifikované a motivované pracovníky v sociálních službách.
  • Potřeba silné organizační kultury a kvalitní personální práce.
  • Výzvy spojené s nástupem mladých pracovníků a odchodem zkušených zaměstnanců do důchodu.
  • Akutní nedostatek pracovníků ve zdravotnictví a sociálních službách.
img

Témata konference a řečníci: 

Vztah a role personalisty a vedoucího zaměstnance vs. ředitele
Mgr. Zuzana Filipková, Ph.D. - ředitelka Slezské diakonie

Sociální práce ve veřejné správě - prestižní povolání aneb výzva současné doby nejen pro personalisty
Mgr. Zdeněk Živčák, MPA, Vedoucí odboru, Magistrát města Ostravy

Hodnoty organizací ve vztahu ke kvalitě sociální práce/sociální služby x požadavky na zaměstnance
Ing. et Mgr. Romana Bélová náměstek ředitele, vedoucí sekce pro sociální práci a projektové řízení

Klíčové kompetence lidí na trhu práce a podpora personální práce v sociálních službách ve spolupráci s MSP zaměstnanosti
Mgr. Martin Navrátil, Ph.D. - ředitel Moravskoslezského paktu zaměstnanosti

Personální situace v sociálních službách na příkladu pobytových sociálních služeb
Mgr. Jan Seidler, ředitel Domova Korýtko, p. o., Ing. Viera Konderlová, personalistka Domova Korýtko, p. o.

Práce na radnici – výběrová řízení, zaškolování a motivace nových zaměstnanců nejen v sociální oblasti včetně sdílení praktických zkušeností
Mgr. Renáta Kočířová, vedoucí personálního oddělení, Magistrát města Ostravy 

Sdílení praxe – Mgr. et Ing. Lenka Pivoňková, koordinátorka zahraničního dobrovolnictví Slezské diakonie
Sdílení praxe – Bc. Jiří Sobota, DiS., sociální pracovník v oblasti bydlení Magistrátu města Ostrava

Digitalizace HR
Mgr. Lenka Waszutová, MBA, vedoucí Sekce řízení lidských zdrojů Slezské diakonie, Bc. et Bc. Halina Mihulková, hlavní personalistka Slezské diakonie

Workshopy 

Prestiž sociální práce – Mgr. Alena Aly, vedoucí oddělení sociální práce a metodiky Magistrátu města Ostravy, Mgr. Petra Dvořáková, metodik v oblasti sociální ochrany Magistrátu města Ostravy
Mezigenerační soužití – vztahy, spolupráce generací, péče o různé generace – Mgr. Martina Pavelková, metodik v oblasti sociálních služeb Magistrátu města Ostravy, Ing. Viera Konderlová, personalistka Domova Korýtko, p. o.
Jak budovat značku zaměstnavatele v sociálních službách – Mgr. Lenka Waszutová, MBA, vedoucí Sekce řízení lidských zdrojů Slezské diakonie, Mgr. Renáta Větrovcová, vedoucí Oddělení PR a propagace Slezské diakonie

116 přihlášených účastníků konference
111 účastníků konference

Shrnutí hlavních odpovědí ze zpětných vazeb:

Celková organizace konference:
Naprostá většina účastníků hodnotila jako výbornou. Velmi pozitivní výsledek!
Prostory a občerstvení:
Jednoznačně výborné hodnocení, bez výhrad.
Zájem o navazující konferenci:
Převládající odpověď: Ano, nebo dokonce „Určitě ano a velmi děkuji za tuto možnost být součástí.“
Co se líbilo nejvíce:
Pestrost témat, příjemná atmosféra, organizace
Dodržování času a kvalita přednášek
Možnost zapojení účastníků ve workshopech
Pozitivní energie a profesionální úroveň
Citace: „VŠE BYLO SKVĚLÉ, PŘÍJEMNÁ ATMOSFÉRA OKOŘENĚNÁ I HUMOREM, VYSOKÁ PROFESIONÁLNÍ ÚROVEŇ“

Nejčastěji doporučovaná témata pro příští akci:

  1. Marketing v sociálních službách
  2. Personální audit a uplatnění personalisty
  3. Motivace zaměstnanců a udržení pracovníků
  4. Age management, mezigenerační soužití
  5. Hodnocení zaměstnanců v sociální oblasti
  6. Práce se zaměstnanci bez zájmu o hodnoty organizace

Konference naplnila očekávání účastníků a byla vnímána jako velmi přínosná. Organizace a obsah přednášek byly hodnoceny na vysoké úrovni, a účastníci ocenili možnost sdílení praxe i diskuse s odborníky. Doporučení ze zpětné vazby poskytují kvalitní podklad pro přípravu dalších setkání, kdy se organizátoři dohodli na workshopech s tématy ze zpětných vazeb. 


 

 

Fotogalerie