EUNIKA Karviná, denní stacionář

 

Adresa:

Kašparova 2978/1, 733 01 Karviná - Hranice

Provozní doba:

Pondělí – Pátek
7:00 – 10:00 dle individuální domluvy
10:00 – 16:00 stabilní provozní doba

Kapacita služby:

Okamžitá kapacita 9 osob
Kapacita uzavřených smluv (platných) 30 smluv (osob)

Kontakt 

Vedoucí střediska: e-mail: vedouci.eunika@slezskadiakonie.cz, soc.eunika@slezskadiakonie.cz

Vedoucí služby 731 670 761, sociální pracovnice: 739 391 779, pracoviště denního stacionáře: 734 763 610

Dokumenty ke stažení

Letáček služby ke stažení ZDE

Informace o zpracování osobních údajů k jednání se zájemcem o službu

Informace o zpracování osobních údajů k uzavření smlouvy o poskytování služby

Poslání služby

Posláním EUNIKA Karviná, denního stacionáře je pravidelná pomoc a podpora osobám se zdravotním postižením podle jejich individuálních potřeb, přání a možností. Poskytujeme sociální péči, poradenství a další odbornou pomoc s cílem rozvíjet jejich schopnosti a dovednosti tak, aby byli co nejvíce samostatní v každodenním životě.

Cíle služby

Cílem služby je dosáhnout toho, aby klient: 

podle svých možností, potřeb a přání zvládl ve svém životě sám nebo s dopomocí:

  • Najíst se, obléct, používat hygienu.
  • Být účasten aktivit, které ho těší, přinášejí mu radost a uspokojují potřebu smysluplného trávení volného času.
  • Pohybovat se samostatně nebo s pomůckou.
  • Rozvinout, případně naučit činnosti potřebné pro život skrze vzdělávání, nácviky dovedností aj.
  • Vykonávat potřebné domácí práce, které jej zajímají a které potřebuje ovládat. 

Dle svých potřeb a možností: 

Využít relaxačních a odpočinkových činností v denním stacionáři. 

Posílit své motorické schopnosti. 

 

lová skupina

Cílovou skupinou denního stacionáře jsou osoby od 18 let, které v době uzavření Smlouvy nepřekročili věk 45 let.

Jedná se o osoby s:

  • mentálním postižením,
  • DMO,
  • kombinovaným postižením,
  • poruchami autistického spektra,

Cílová skupina 1 – lidé s mentálním postižením:

Zastavený či neúplný duševní vývoj, který je zvláště charakterizován narušením dovedností, sníženou úrovni inteligence, tj. poznávacích, řečových, pohybových a sociálních schopností.

Cílová skupina 2 – DMO:

DMO je charakterizována jako porucha hybnosti z důvodu poškození mozku, které může způsobovat poruchy chování, zraku, sluch, řeči. K DMO jsou často přidružené i epileptické záchvaty a dochází k intelektuálnímu zaostávání (mentální postižení).

Cílová skupina 3 - kombinované postižení:

Kombinace snížených rozumových schopností (mentální retardace) a tělesné soběstačnosti.

Cílová skupina 4 -  PAS:

Porucha autistického spektra (typ pervazivní vývojové poruchy, tj. dětský autismus, atypický autismus, Rettův a Aspergerův syndrom) je charakterizována omezeními ve třech oblastech sociální interakce, narušení kvality komunikace a omezené opakující se stereotypní způsoby chování, zájmy a aktivity.

Pokud je nejasné zařazení uživatele do jedné z cílových skupin, bude adaptační období v průběhu prvních tří měsíců sloužit k přezkoumání potřebnosti využívání sociálních služeb v denním stacionáři. 

Základní činnosti

Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:

  • pomoc a podpora při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek
  • pomoc a podpora při obouvání a zouvání
  • podpora a dohled při postavení se, stání a chůze, posazení se, sezení
  • pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík, pomoc při změně poloh
  • pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru
  • pomoc a podpora při podávání jídla a pití, při přípravě vlastní svačiny

Pomoc při osobní hygieně, nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:

  • pomoc při úkonech osobní hygieny (mytí těla, úst, rukou, čištění zubů, česání)
  • pomoc při použití WC, výměna plen, hygienických vložek, použití močící láhve, el. bidetu

Poskytnutí stravy:

Zajištění stravy přiměřené době poskytování služby a odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování. Pitný režim, snídaně, oběd, dopolední, odpolední svačina

Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti

Pracovně výchovná činnost:

  • nácvik přípravy jednoduchých pokrmů (příprava pohoštění, pomazánek, salátů, pečení),
  • péče o domácnost (žehlení, péče o květiny, mytí nádobí, vysávání),
  • tvoření a práce s materiálem (práce s keramikou, papírem, textilem a jiným materiálem, tvorba dekoračních předmětů)

Nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností:

  • cvičení (polohování, protahování, pohybové aktivity),
  • pobyt ve snoozelen místnosti (poslech hudby, relaxace),
  • motorická aktivizace s prvky ergoterapie,
  • hudební chvilka, křesťanské zpívání,
  • drama výchova (četba, audio-video nahrávky),
  • rozumová výchova (práce s PC a iPadem, trénink paměti, rozvíjení logického uvažování, abstrakce, základů trivia a jiných aktivit vycházející z individuálního plánu uživatele)
  • hospodaření s penězi ( nakupování, plánování rozpočtu, rozlišení hodnoty peněz)

Vytvoření podmínek pro zajišťování přiměřeného vzdělávání nebo pracovního uplatnění:

  • doprava klientů služebním vozidlem do školy, školského zařízení, zařízení určené pro přípravu na budoucí povolání

 
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:

  • pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob
  • podpora při obnovení, posílení rodinných vazeb
  • vycházky po okolí
  • využívání běžně dostupných služeb (návštěva kina, divadla, restaurace, využití MHD,..)

Sociálně terapeutické činnosti:

  • socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob – fyzická a slovní podpora při nácviku sebeobslužných činností, podpora v navazování vztahů, přiměřených reakcí a komunikace s druhými lidmi

Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:

  • pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů
  • pomoc při vyřízení sociálních dávek, příspěvku na péči aj.
  • poskytování aktuálních informací o změnách v sociální oblasti
  • pomoc při vyplňování tiskopisů (úřady, nadace, jiné žádosti)
  • usnadňování komunikace s institucemi, v případě potřeby zajištění doprovodu
  • poskytování informací o institucích, organizacích a dalších sociálních službách v průběhu i při ukončení poskytování sociální služby v denním stacionáři (denní stacionář, škola, školka, pobytová služba)
  • pomoc při zajištění kontaktu s jinými odborníky (logoped, psycholog, psychiatr, podpůrné skupiny) apod.

Fakultativní činnosti

Svoz uživatelů:

Svoz uživatelů probíhá v dopoledních i odpoledních hodinách. V případě, že jej nebude možné zajistit (technické závady, personální důvody), bude klient/oprávněný zástupce neprodleně ústně nebo telefonicky o dané situaci informován. V případě, že uživatel nevyužije svozu naplánovaného dle smlouvy a předem se neomluví (řidič však dojel na místo určené k vyzvednutí klienta), musí uhradit jízdu.

Cvičení a tělesné terapie:

  • cvičení na Therapymastru
  • vodoléčba (včetně protažení/masáž dolních a horních končetin, zad a krku)
  • inhalace
  • cvičení na Motomedu, pásu včetně ošetření dolních končetin, masáž, protažení, míčkování)
  • elektroléčba, magnetoterapie (včetně terapie/léčby teplem)
  • léčebná tělesná výchova (LTV) – cvičení na míči, nestabilní plošiny, kondiční a dechová cvičení)
  • masáže (zad, krku a horních končetin, zad a dolních končetin), baňkování, míčkování, termoterapie)
  • kombinace více úkonů
  • kineziotaping

Hipoterapie

Canisterapie

Zapůjčení cvičebních pomůcek

Zapůjčení odborné literatury

Zapůjčení pomůcek 

Poradenství v oblasti cvičení a tělesné terapie

 

Zásady služby

V denním stacionáři pracujeme podle těchto zásad:

  • individuální přístup – respektujeme individualitu, zvláštnosti, osobitost a věk každého uživatele, vnímáme jeho potřeby a přání
  • povzbuzující a motivující přístup - uživatel je při poskytování sociálních služeb povzbuzován a motivován v jeho každodenních činnostech
  • týmová spolupráce – jednotný přístup všech pracovníků k uživateli, jejich vzájemná koordinace a spolupráce
  • profesionalita - pracovníci si při své práci počínají profesionálně, vzdělávají se, vždy hájí zájmy uživatele a jednají v jeho prospěch

Sazebník úhrad

Každý uživatel, který využívá sociální služby v denním stacionáři je zařazen do jedné ze skupin A, B, C, D na základě míry potřeby pomoci nebo dohledu při péči o vlastní osobu a soběstačnosti:

  • skupina A -  uživatel zvládne aktivitu plně samostatně, minimální pomoc
  • skupina B -  uživatel potřebuje dohled a slovní instrukce při realizace úkonu
  • skupina C - plná pomoc s aktivitou uživatele
  • skupina D -  uživatel úkon neprovede, minimální aktivita, plná pomoc

Platba probíhá do 25. dne následujícího měsíce (př. za měsíc leden do 25. února) a to buď:

  • v hotovosti do pokladny denního stacionáře
  • na účet Slezské diakonie, oblasti Karviná, č. účtu 23035791/0100

Pro platbu bankovním převodem je třeba si vyzvednout přidělený variabilní symbol u vedoucího/sociálního pracovníka.

Platby za 1 hodinu sociální služby:

  • úhrada služby se počítá dle skutečně spotřebovaného času, včetně času nezbytného k zajištění úkonů
  • cenu uvádíme v Kč

Sazebník služeb

Věková kategorie

A

B

C

D

18 - 45

32,-

39,-

45,-

51,-

* Při čerpání služby v rozsahu 12 a více hodin týdně, 1 rehabilitace v měsíci zdarma.


Sazebník stravy

Druh stravy 

cena

Oběd 

57,- (55,- oběd, 2 ,-dovoz stravy)

Snídaně

10,-

Odpolední svačina

Dopolední svačina

13,-

10.-

Pitný režim

8,-

 

Sazebník dopravy/svozu

ZÁKLADNÍ ČINNOST -  Doprava                          

   Kč

 Doprava do škol, vzdělávacích zařízení

Dle sazby za hodinu poskytované služb

Sponzor Sponzor Sponzor Sponzor Sponzor
Sponzor Sponzor Sponzor Sponzor Sponzor
Sponzor Sponzor Sponzor Sponzor Sponzor
 

Mapa