Efektivní personální práce v sociální sféře

Konference u příležitosti Světového dne sociální práce a Roku povolání ve Slezské diakonii se koná pod záštitou náměstka primátora statutárního města Ostravy Ing. Zbyňka Pražáka, Ph.D. 

Konference je určena pro vedoucí pracovníky, manažery, personalisty sociálních služeb a úřadů.

📅 6. března 2025, 8:30 - 15:00 hodin

🏢 Magistrát města Ostrava

  • Sociální služby a veřejná správa, stejně jako ostatní odvětví, potřebují kvalifikované a motivované lidi pro jejich kvalitní poskytování.

  • Jak se bude dařit sociálním službám, respektive jednotlivým organizacím, institucím a klientům v nich, to bude záležet od kvality lidí.

  • Co můžeme udělat dnes, abychom měli služby personálně zajištěné?

  • V průběhu přestávek možnost diskuse s přednášejícími jednotlivých

 

 

Důležité je rozpoznat budoucnost, která již nastala. 
Peter F. Drucker

Pojďte s námi přemýšlet o personální práci, o výzvách v sociálních službách a veřejné správě.
Přijďte se inspirovat a sdílet!

Na konferenci se můžete přihlásit do 23. února 2025 nebo do naplnění kapacity. 

Konferenci pořádá Slezská diakonie a Magistrát města Ostravy.

 

img

Program konference

Blok A - Podmínky pro personální práci

8:30 - 10:00 hodin

Personální práce se nedá realizovat bez podpory vedoucího zaměstnance a bez dobrého personalisty, který je za kvalitu personální práce odpovědný.
Personalistika potřebuje zázemí pro svou práci.
Mezi podmínky dobré personální práce patří znalost trhu práce, silná organizační kultura a důraz na kvalitu sociální služby. 

 

Blok B - Aktuální témata současné personální práce

10:30 - 12:00 hodin

V mnoha organizacích sociálních služeb a veřejné správy pracují lidé, kteří patří mezi střední generaci, a řada zaměstnanců bude v následujících letech odcházet do starobních důchodů. Společným tématem je rovněž poptávka po zdravotnickém personálu a jejich akutní nedostatek na trhu práce. V této souvislosti je zřejmé, že se organizace neobejdou bez mladých lidí, bez kvalitního náboru, ale i dobrého zapracování nových zaměstnanců. Ale jak je oslovit a udržet? A jak zajistit spolupráci, dobré vztahy mezi zaměstnanci napříč několika generacemi, jak nastavit dobrý adaptační proces? A jak se popasovat s digitalizací HR?

Blok C - Workshopy

13:00 - 13:45 hodin

Zajímá vás, jak posílit postavení sociální práce ve společnosti? Jak můžeme společně změnit pohled veřejnosti na tuto profesi a zvýšit její prestiž? Chcete být součástí této důležité změny?

Co vás čeká? 
Diskuze o současném vnímání sociální práce a hlavních stereotypech. Společná práce na strategiích, jak komunikovat význam a hodnotu sociální práce. Síťování s kolegy, kteří sdílejí stejnou vášeň pro posun našeho oboru kupředu. Cílem workshopu je poskytnout nejen nové vhledy, ale také konkrétní nástroje, jak zlepšit vnímání sociální práce. Společně můžeme ukázat, že sociální práce je nenahraditelná a zaslouží si respekt, jaký jí právem náleží.
 

Kladete si otázky, koho vybrat do týmu? Budou si spolu různé generace na pracovišti rozumět? A jak pečovat o nováčky či minimalizovat předsudky a stereotypy o seniorech?

Přijďte společně diskutovat na téma „Mezigenerační soužití na pracovišti – vztahy a spolupráce generací“. Přijďte sdílet konkrétní situace, které na téma personálního zajištění řešite, a inspirovat se osvědčenou praxí.
 

Lidé hledají zaměstnavatele, který naplňuje nějaká jejich očekávání. Značka zaměstnavatele je jeho pověstí, představuje vše, proč by se lidé měli ucházet o práci zrovna u něj, nebo v případě stávajících zaměstnanců, proč by měli zůstat. Jde o budování dobrého jména, a to jak uvnitř organizace, tak navenek. Pojďte s námi přemýšlet o tom, co je pro zaměstnance atraktivní. Jaké vhodné nástroje použít pro budování a prezentaci značky?

Co si odnesete? Jak natočit krátké reels. Na co se zaměřit při prezentaci organizace. O čem přemýšlet při tvorbě značky u stávajících zaměstnanců.
 

Blok D - Závěrečný blok

14:00 - 15:00 

Shrnutí, praktické návody pro použití 
Závěrečná diskuze 


 

Medailonky přednášejících a vedoucích workshopů

 

Mgr. Zuzana Filipková, Ph.D.
Zuzana Filipková stála u zrodu většiny sociálních služeb ve Slezské diakonii. Podílí se na zavádění a aplikaci strategického a personálního řízení v organizaci. V rámci mezinárodní spolupráce působila řadu let v řídících výborech Eurodiakonie a City Mission. Od roku 2010 vykonává pozici ředitelky organizace. Má bohaté zkušenosti s managementem a vedením lidí.

V příspěvku se zaměřím na to, jaký má význam úzké propojení práce personalisty a vedoucího zaměstnance, a jak moc je toto téma důležité pro úspěch organizace.
img

Mgr. Zdeněk Živčák, MPA
Zdeněk Živčák má přes 20 let zkušeností v sociální sféře a veřejné správě, již 5 let vede odbor sociálních věcí a zdravotnictví Magistrátu města Ostravy. Kombinuje praxi s moderními přístupy, absolvoval koučovací výcvik, který využívá k rozvoji kolegů. Stál u zrodu projektu sociálního bydlení, jenž zvítězil v soutěži Evropské komise RegioStars.

Účastníci ode mne získají inspiraci, konkrétní tipy z praxe a návod, jak rozvíjet sebe i ostatní v týmu.
img

Mgr. Ing. Romana Bélová
Ve Slezské diakonii pracuje Romana Bélová již více než 20 let. Za dobu svého působení se věnovala vedení několika sociálních služeb včetně podpory osob se zdravotním znevýhodněním. V současné době zodpovídá jako náměstkyně ředitelky za kvalitu sociálních služeb, za profesní rozvoj zaměstnanců, za inovace a projektové řízení. Baví ji také terapeutická práce.

V rámci svého příspěvku se budu věnovat významu hodnot organizace jako rámce pro kvalitní poskytování služeb a profesní i osobnostní postoje zaměstnanců.
img

Mgr. Martin Navrátil, Ph.D.
Martin Navrátil je ředitelem Moravskoslezského paktu zaměstnanosti, dříve působil v Agentuře pro sociální začleňování. Má bohaté zkušenosti z dlouhodobé spolupráce s Úřadem práce ČR, Ministerstvem práce a sociálních věcí i Ministerstvem školství. Přednášel na Univerzitě Palackého v Olomouci a Ostravské univerzitě. Zaměřuje se na trh práce, začleňování ohrožených skupin, vzdělávání a kariérové poradenství. 

Na konferenci přiblížím klíčové kompetence na trhu práce, představím způsoby, jak popularizovat sociální práci a motivovat mladé lidi k této profesi, a také se podělím o zkušenosti ze spolupráce se Slezskou diakonií.
img

Mgr. Jan Seidler 
V sociálních službách se pohybuje od roku 2010, nejdříve na pozici ředitele krajského pobytového zařízení a od roku 2017 je Jan Seidler ředitelem Domova Korýtko, příspěvkové organizace města Ostravy. Vystudoval obor sociální práce se zdravotnickým profilem na Zdravotně sociální fakultě Ostravské univerzity.

Jako statutární zástupce mohu říci, že personální problematika v sociálních službách je jednou z nejnáročnějších oblastí, s níž se během běžné pracovní činnosti potkávám. Není to jen o zajištění dostatku pracovníků na různých pozicích, jejich adaptaci, ale také jejich udržení tak, aby byla zajištěna kvalitní a bezpečná péče. Mé motto: „Jen spokojený zaměstnanec může poskytovat služby tak, aby byli spokojeni i klienti.
img

Ing. Viera Konderlová 
V Domově Korýtko působí Viera Konderlová na pozici personalisty od roku 2015. Dříve své zkušenosti získávala jako personalista v mezinárodních organizacích. Jejím hlavním cílem je vytvořit takové pracovní prostředí, ve kterém se zaměstnanci budou cítit dobře a nebudou chtít odcházet. 

Věřím, že spokojený tým je klíčem k tomu, aby naše služby byly kvalitní a poskytovaly klientům péči, kterou si zaslouží. To je společná výzva pro mě a mé kolegy. Tým je jako puzzle, kde každý kousek má svůj význam a úspěch přichází, když jsou všichni ve stejném směru.
img

Mgr. Renáta Kočířová 
Renáta Kočířová je vedoucí personálního oddělení na Magistrátu města Ostravy s dlouholetou zkušeností v oblasti práva a absolventkou kurzu mentálního koučinku. Ve své přednášce se zaměří na příklady dobré praxe v oblasti náboru a péče o zaměstnance, včetně podpory osobního růstu a seberozvoje u zaměstnanců.

Díky svým zkušenostem z pozice personalisty i právníka mohu nabídnout unikátní pohled na efektivní práci s lidmi. Z mého pohledu je nejen důležité aplikovat nástroje moderní personalistiky, ale také domýšlet její důsledky.
img

Mgr. Lenka Waszutová, MBA
Lenka Waszutová se již 20 let věnuje práci s lidmi. Pracuje ve Slezské diakonii na pozici vedoucí Sekce řízení lidských zdrojů, do její kompetence patří vedení personálního oddělení, oddělení public relations, oddělení IT, zahraničního oddělení, sekretariátu ředitele a je zároveň v roli tiskové mluvčí této organizace. Současně je v personální oblasti nápomocná i dalším organizacím v sociálních službách nebo školství. Věnuje se také oblasti kariérového poradenství, je přesvědčena o tom, že každý může být úspěšný, pokud je na správném místě.

"Digitalizace HR, personalistika bez papíru, byla vize a výzva současně. Dnes víme, že je to možné. A jak na to, bude obsahem našeho příspěvku."
img

Bc. et Bc. Halina Mihulková

Halina Mihulková se věnuje vedení personální agendy již více než 10 let ve Slezské diakonii. Má bohaté zkušenosti s aplikací novel zákoníku práce do personální praxe, komunikací s vedoucími zaměstnanci, řešením praktických situací v personální agendě. Byla realizátorem praktické aplikace digitalizace HR ve Slezské diakonii. Její silnou stránkou je pečlivost.

"Digitaliizace je pro vedoucího zejména vize. Pro mě jako realizátora je to nová praxe, která vyžaduje trpělivost, pečlivost, ale stojí za to." 
img

Mgr. Alena Aly

Alena Aly studovala sociální práci (Mgr.) v ČR a ve Velké Británii. V průběhu své kariéry působila v různých oblastech – od přímé sociální práce s klienty, komunitního plánování sociálních služeb, metodických, kontrolních a koncepčních činností v oblasti sociální ochrany až k zapojení do mezinárodního projektu k budování sousedských komunit. Od roku 2023 vede oddělení sociální práce a metodiky Magistrátu města Ostravy. Ve svém osobním i profesním životě je vzorem kombinace profesionality a lidskosti a svým přístupem inspiruje jak kolegy, tak i širší společnost k většímu pochopení a solidaritě.

"Jedním z mých dlouhodobých profesních cílů je posílení prestiže sociální práce."
img

Mgr. Martina Pavelková

Martina Pavelková se v oblasti sociálních služeb pohybuje více než 24 let. Má zkušenosti z přímé práce s klienty seniorského věku a osobami se zdravotním postižením. V rámci metodické činnosti spolupracuje s řadou organizací sociálních i zdravotních služeb, s úřady a institucemi. Často komunikuje se zaměstnanci menších i větších organizací. Vede pracovní skupiny, ve kterých se setkávají lidé různých odborností i věkového zastoupení. Patří k nim i pracovní skupina Personalisté. Je absolventkou magisterského oboru Sociální práce s poradenským zaměřením na Filozofické fakultě Ostravské univerzity.

Mým životním krédem je pomáhat lidem.
img

Mgr. Renáta Větrovcová

Renáta Větrovcová pracuje ve Slezské diakonii 11 let, kde se v roli vedoucí Oddělení PR a propagace podílí nejen na cílevědomém zvyšování statutu profese sociální práce, ale také cílí na využívání moderních forem a nástrojů pro šíření poslání a hodnot Slezské diakonie směrem k široké veřejnosti, studentům a mladým lidem. Od roku 2016 stojí za projektem MOZAIKA Slezské diakonie, který audiovizuální formou přibližuje systematicky vhled do sociálních služeb, ale zároveň zapojuje pracovníky v sociálních službách do aktivní prezentace své profese a své organizace. Rozvíjí sociální sítě organizace, jako je Facebook, Instagram, YouTube, Spotify, Linkedin. 

Fungující tým lidí se stejným hodnotovým rámcem a odbornou kvalifikací, kteří dokáží každý den přijímat nové podněty, zajímají se o aktuální trendy a dokáží do svých postupů zapracovat inovativní prvky, dokáže v oboru PR velké věci.
img

 

Během konference můžete shlédnout výstavu fotografií střediska Slezské diakonie BETEZDA Komorní Lhotka s názvem Domov je tam, kde ... 

 


Cena konference je symbolická 300,- Kč. 

Přístup je bezbariérový - prosíme, využijte pro vstup vrátnici vpravo. 

Pro účast na konferenci je nutné zaregistrovat se přes přihlašovací formulář v úvodu této stránky.
Uzávěrka přihlášek je 23. 2. 2025 nebo do naplnění kapacity. 

Informace k platbě:
Číslo účtu: 23035-791/0100 
Částka: 300,- Kč
Variabilní symbol: 632025 
Zpráva pro příjemce: vaše příjmení a název organizace

Zaměstnanci Slezské diakonie a Magistrátu města Ostravy, odboru sociálních věcí a zdravotnictví mají účast na konferenci zdarma.

Pro více informací: 

Mgr. Lenka Waszutová, MBA
vedoucí Sekce řízení lidských zdrojů
Slezská diakonie

Tel.: 558 764 320
Mob.: 604 229 619


Dovolujeme si Vás upozornit, že v průběhu konference Efektivní personální práce v sociálních službách budou pořizovány a následně zveřejněny obrazové záznamy (fotografie/audiovizuální záznam). Tyto záznamy budou použity zejména k propagaci této akce, informování veřejnosti o její realizaci a k prezentaci činnosti pořadatele, Slezská diakonie, se sídlem Na Nivách 7, 737 01 Český Těšín, www.slezskadiakonie.cz a Města Ostrava, Prokešovo náměstí 8, 729 30 Ostrava, www.ostrava.cz

 

Typ Název Velikost Ke stažení
.pdf Personální konference - leták 88,9 KiB