KANAAN Bohumín

 

Místo poskytování služby

 

Drátovenská 246, 735 51 Bohumín – Pudlov
 

 

Provozní doba

OMEZENÍ PROVOZNÍ DOBY Z DŮVODU NOUZOVÉ A HAVARIJNÍ SITUACE OD 24.7.2017:

Z důvodu problémů s připojením k elektřině, je do odvolání omezena provozní doba služby pro uživatele.

Služba je pro uživatele otevřena od 13:00 – 15:00 hodin

 

PONDĚLÍ                               13.00-16.45 hodin

ÚTERÝ                                  13.00-16.45 hodin

STŘEDA                                13.00-16.45 hodin

ČTVRTEK                              13.00-16.45 hodin

PÁTEK                                   12.00-15.45 hodin

Provoz služby v průběhu prázdnin a školního volna:

PONDĚLÍ       10:00 – 14:45 hodin

ÚTERÝ           10:00 – 14:45 hodin

STŘEDA        10:00 – 14:45 hodin

ČTVRTEK      10:00 – 14:45 hodin

PÁTEK           10:00 – 14:45 hodin

Kapacita služby

Maximální okamžitá kapacita – 20 uživatelů

Maximální okamžitá kapacita je dána prostorovými možnostmi klubové místnosti.

Kontakt 

kc.bohumin@slezskadiakonie.cz,

Kontakt na pracovníky:

Sociální pracovník: 733 625 556

Vedoucí střediska: 605 232 919


Poslání služby

Posláním služby KANAAN Bohumín, nízkoprahového zařízení pro děti a mládež je podporovat zdravý rozvoj dětí ve věku od 6 do 15 let zdržujících se na území města Bohumína, které se ocitají nebo mohou ocitnout v obtížné životní situaci. Nabízíme bezplatně možnost poradit se, aktivně a smysluplně trávit čas s vrstevníky v bezpečném prostředí. Máme tak snahu minimalizovat rizikové chování.

Obtížné životní situace:

  • bydlení (především v sociálně vyloučené lokalitě, na ubytovně)
  • nedostatek finančních prostředků u rodičů
  • ztížený přístup ke vzdělání
  • nedostatečné vzdělání u rodičů (tj. snížená schopnost pomoci dětem s přípravou do školy, negramotnost)
  • nedostatečně podnětné prostředí v rodině
  • větší riziko pro ohrožení sociálně – patologickými jevy
  • odlišný přístup (režim, výchova, životní styl, nemotivující prostředí) v rodinách dětí

Cíle služby

Ve vztahu k uživatelům:

  • uživatel, který si zlepší nebo si udrží své dovednosti a schopnosti 
  • bezpečné a podnětné prostředí, které vede ke smysluplnému a aktivnímu trávení volného času

Aktivity k naplnění cílů:

  • smysluplně trávit svůj volný čas,
  • osvojit si a udržet hygienické návyky,
  • rozvíjet talent,
  • zlepšit prospěch ve škole,
  • motivovat k pozitivnímu nahlížení na budoucnost
  • poskytovat sociální poradenství

Co poskytujeme

  • bezpečný sociální prostor,
  • základní sociální poradenství – individuální a skupinové rozhovory, poskytnutí rady a informace, besedy, situační intervence,
  • volnočasové aktivity
  • společné akce – zejména u příležitosti tradičních svátků – Vánoce, Velikonoce; či významných dnů  - např. Den dětí,
  • doučování,
  • besedy na aktuální témata – hygiena, dospívání, sociálně patologické jevy aj.

Pravidelné klubové aktivity:

  • Pondělí:   volnočasové aktivity, příprava do školy a doučování, Besední den
  • Úterý:       volnočasové aktivity, příprava do školy a doučování, Výtvarný a rukodělný klub
  • Středa:    volnočasové aktivity, příprava do školy a doučování, DVD Klub
  • Čtvrtek:    volnočasové aktivity, příprava do školy a doučování, Taneční a hudební klub + křesťanský klub Benjamín
  • Pátek:      volnočasové aktivity, příprava do školy a doučování, Den na přání uživatelů

Cílová skupina

Služba KANAAN Bohumín je poskytována bezplatně dětem a mládeži ve věku od 6 do 15 let zdržujících se na území města Bohumína, které se nachází v obtížné životní situaci

Z hlediska výskytu ve městě Bohumín, se jedná o osobu, která:

  • trvale bydlí v Bohumíně
  • dočasně bydlí v Bohumíně
  • zdržuje se v Bohumíně – např. je na návštěvě, chodí zde do školy

Okruh osob, kterým služba nebude poskytnuta

Uživateli služby nemohou být:

  • děti, které potřebují bezbariérový přístup
  • děti se specifickými potřebami (např. potřebují stálý dohled, pomoc při sebeobsluze – např. při svlékání, oblékání, na toaletě; domluví se pouze alternativním způsobem komunikace)
  • děti, které nezvládají mluvenou nebo psanou komunikaci v českém nebo slovenském jazyce

Základní činnosti

  1. výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti,
  • upevňování a rozvíjení hygienických a společenských návyků
  • dodržování pravidel chování v klubovně
  • zajištění doučování
  • estetická, pracovní výchova
  • pravidelné pondělní besedy, dle předem zvoleného tématu
  • podpora manuální zručnosti, rozvíjení vlastní kreativity, tvořivých schopností formou výtvarné, hudební a pohybové výchovy
  • při volnočasových aktivitách podporování sourozeneckých vztahů
  • promítání filmů a pohádek.
  • zajištění informačního servisu pomoci využití PC
  • křesťanská činnost
  1. zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
  • při volnočasových aktivitách podporování sourozeneckých vztahů
  • zajištění informačního servisu pomoci využití PC
  1. sociálně terapeutické činnosti,
  • poskytování poradenství (zaměřeno především na školní docházku, rodinné vztahy a zdraví)
  • kontaktní práce (důvěra v pracovníky, rozhovory s uživateli v přirozeném prostředí)
  1. pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí,
  • poskytování poradenství (zaměřeno především na školní docházku, rodinné vztahy a zdraví)

Zásady služby

  • Zásada bezpečí 

Služba KANAAN Bohumín se maximálně snaží o vytvoření bezpečného prostředí pro uživatele. Nabízí útočiště před nepříznivými vlivy počasí, před možnou šikanou, agresivitou okolí, dostupnosti návykových látek, a jiných nežádoucích jevů.

  •  Zásada anonymity 

Uživatelé nemusí pracovníkům sdělovat své jméno a příjmení, mohou vystupovat pod přezdívkou. Pracovníci nesdělují o uživatelích žádné informace (s výjimkou zákonné povinnosti)

  • Zásada respektu

KANAAN poskytuje služby dětem a mládeži bez rozdílu pohlaví, rasy, barvy pleti, víry a náboženství, politického či jiného smýšlení, národního nebo sociálního původu, sexuální orientace, příslušnosti k národnostní nebo etnické menšině, majetku, rodu nebo jiného postavení. Respektuje individualitu, odlišnosti, potřeby.

  • Zásada dobrovolnosti

Zájemce / uživatel přichází do služby dobrovolně, může kdykoliv přijít i odejít a kdykoliv se znovu vrátit.
Uživatel se nemusí zapojovat do připravených činností, může se ale na těchto činnostech podílet a ovlivňovat je. 

  • Zásada odbornosti

Na potřeby uživatelů reagujeme vzděláváním pracovníků. Profesionální růst je zajišťován prostřednictvím vhodných vzdělávacích aktivit. 

Sponzoři

Tento projekt je financován MSK a Městem Bohumín.

 

Kdo nás podporuje

Sponzor Sponzor
 

Mapa